Wednesday 29 June 2016

OOTD: Autumnal colours in summer

Viime viikolla tänne iski helleaalto, vieden mukanaan niin ruokahaluni kuin myös kiharani. Viime aikojen vakiokampaukseni on ollut huivikampaus, eli olen tunkenut lähes kaikki hiukseni huivin sisälle, kikkaillen etuhiuksilla (lieneekö tämä edes sana?). Eipähän toisaalta tarvitse pestä hiuksia, se on inhokkihommaani. 

It has been very warm for days and because of the weather I have lost my appetite and my pretty curls. They just won't hold because of the heat. My favourite hairstyle at the moment is basically putting my hair under a scarf. On the other hand it's a great hairstyle, as I don't have to wash my hair (I hate washing my hair!).


Olen tänä vuonna kuitenkin ehkä nauttinut vähän enemmän kesästä kuin yleensä. Kesäkuukin on mennyt hirveällä vauhdilla ohitse. Olen tehnyt töitä paikallisessa museossa, käynyt ajelemassa autoa ja autokoulun teoriatunneilla (ja välillä miettinyt, että opinkohan koskaan ajamaan) ja viettänyt ystävien kanssa aikaa. Tänä viikonloppuna osallistun taas Tampereella järjestettävään Suvi-Vintageen, niin Fintagen järjestämään muotinäytökseen kuin tapahtumaan ihan noin yleisestikin. Viime vuonna tein aika kivoja löytöjä, saa nähdä mitä tänä vuonna löytyy! Mutta niin, kyllä minä silti odotan syksyä innolla, pimeitä iltoja, viileämpää säätä ja sateita. Olen jo alkanut vähän kyllästyä jatkuvaan auringonpaisteeseen, ainakin täällä etelässä ei kovin montaa sadepäivää ole nähty. Tykkään kyllä auringosta, mutta välillä olisi ihanaa, jos olisi vähän pilvisempää.

But I have actually been enjoying summer this year more than usually. June has gone by so quickly. I have been working at a local museum, going to driving lessons to get my driving license and hanging out with friends. This weekend I will participate in a vintage fair called Suvi-Vintage, which takes place in Tampere. I will participate both the fair and the little fashion show organized by Fintage. I'm really looking forward to the event, last year I had a really good time and I made amazing vintage purchases. But yeah, I'm still looking forward to autumn, dark evenings, colder weather and rainy days. I have kind of had enough of these sunny days - I mean, the sun shines every single day! Don't get me wrong, I love sunshine, but I wish it would rain sometimes or at least be cloudy.


Viime viikon keskiviikon asunikin oli värimaailmaltaan aika syksyinen. Oranssin mekon ostin muutama viikko sitten järjestetystä Helsingin Kansallismuseon vintagetapahtumasta, josta löysin vähän muutakin kivaa. Samainen tapahtuma järjestetään heinäkuun lopussa uudelleen ja olen miettinyt, että voisin itsekin raahautua myymään sinne jotain vintagevaatteita, joita en enää käytä. Olisi mukavaa päästä eroon kaikesta turhasta ennen muuttoa.

Rintakoruna minulla oli musta kissa. Minähän olen koiraihminen, mutta ei minulla mitään kissojakaan vastaan ole. Paitsi pieni allergia. Mutta niillä tuntuu olevan minua vastaan vaikka mitä! Aina kun yritän silitellä kissoja, ne alkavat raapia tai karkaavat pois. Ehkä olen vain niin tottunut koiriin, enkä osaa tulkita kissan käytöstä - tai sitten kissat aavistavat, että suhtaudun niihin pienellä varauksella.

Last Wednesday I wore this very autumnal outfit. I bought the orange dress from a vintage fair, which took place in Helsinki a few weeks ago. I also found some other lovely things from the fair. The fair will be organized again in the end of July and I have thought of going there to sell some of my vintage clothes too. It would be nice to get rid of everything I don't use anymore before I move to Helsinki!

My brooch was a little black cat. I prefer dogs, but I have nothing against cats. Except my allergy. But the cats seem to have a lot against me! When I try to pet the cats they end up scratching me or run away. Maybe I'm just so used to dogs and can't understand the way cats behave - or then the cats can sense that I'm not the biggest fan of them.


Ja vielä hei! Maanantaina tein retken pankkiin ja sain viimein hankittua verkkopankkitunnukset ja kirjauduttua Opintopolkuun, jonka kautta hyväksyin opiskelupaikkani ja ilmoittauduin läsnäolevaksi Helsingin yliopistoon seuraavalle lukuvuodelle. Vasta nyt uskon, että minä todella sain unelmieni opiskelupaikan Helsingin yliopistosta. En voi sanoin kuvailla, kuinka innoissani olen tulevasta syksystä!

And oh hey! On Monday I accepted my degree place at the university and signed up for the school year 2016-2017. Now I really believe that in autumn I will be a Russian language student at Helsinki university! I'm super excited!


(Just a text saying I have accepted the degree place)

6 comments:

  1. Jipii! Kiva nähdä sitten taas lauantaina :) syksyiset värit on vaan hyvästä, kesälläkin!

    ReplyDelete
  2. Ihana asu! ♥ Ja onnea opiskelupaikasta! :)

    ReplyDelete
  3. Ihana asu, sopii myös kesään, vaikka ei ehkä ihan kovimmille helteille tuon neuletakin takia :) Kissakoru on erittäin suloinen <3

    Meillä on täällä Itä-Suomessa ollut hyvinkin pilvistä. Nytkin on aurinko vain vilahtanut pilvivaipan läpi, lämmintä on kyllä ja siksi niin perhanan hiostavaa kun ei aurinko paista pilven läpi. Saisi olla joko aurinkoista tai sitten sateista, ei välimaaston säätä. (Mielellään toki aurinkoista.)

    ReplyDelete
  4. Beautiful color combination! I love the red orange with the mustard, they look great together and great on you.
    Zella Maybe

    ReplyDelete
  5. Super lovely outfit! I adore red and mustard yellow together, too. Such is practically a fall time uniform for me (often with brown and/or gold or brass swirled into the mix), but like yourself, I'm definitely not adverse to reaching for them at other times throughout the year, too.

    Have a great tail end of June,
    ♥ Jessica

    ReplyDelete
  6. Just adorable! You've got me itching for Halloween. I'm with you on hating the heat - I just want my curls and makeup to stay put, dammit.

    ReplyDelete